10M repeater Gent

Tags: , , ,

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    ON4RLI Rudy
    Deelnemer

Na een wisselend succes met veel ups, maar nog meer downs, zijn de 10m repeaters hier (lees: in Vlaanderen) verdwenen. In het UK zijn ze nog zeer actief, in Nederland is laatste ook al een tijd terug uit de ether. In de lijst van https://www.iaru-r1.org/wp-content/uploads/2019/08/IARU-region-1-10m-FM-Repeaters-20171112.pdf zien we nog 2 Vlaamse 10m repeaters, maar deze zijn niet, of niet meer in de lucht. In de rest van EU ziet het er toch goed uit.
    Nu de 10m opnieuw wat in de belangstelling staat, en er zelfs een “ronde” opstart, is het misschien het moment om een 10m repeater in het Gentse op te zetten. Ik ben er zeker van dat hij veel meer gebruikt zal worden dan de 6m repeater.
    Zou er behoefte zijn om er een op te plaatsen, en zouden er enthousiastelingen zijn die dit willen/kunnen onderzoeken? Misschien een bevraging op deze webstek plaatsen? Het is een mooie uitdaging en we zouden als Gentse club een voortrekkersrol kunnen nemen.

ON4RLI Rudy
    Deelnemer

Helaas is er na een zestal maanden geen reactie op bovenstaand bericht gekomen. Geen positieve, maar ook geen negatieve. Is het mogelijk om de kosten baten van een, in dit geval een 10 meter, repeater te bekomen? En ik bedoel uiteraard de uitbatingskosten als er zijn de lokaal- en vergunningskosten? Wat zou er nodig zijn om de 50MHz repeater terug te activeren? Kan deze eventueel “overgenomen” ( lees beheerd en gesponsord) worden? Kunnen “derden” deel uitmaken van de “Gentse repeaterclub”? Ik bedoel daarmee een aantal OM die instaan voor de praktische werking van een 10 of 6m repeater, zonder daarbij toegang tot de lokalen te hebben? Veel vragen… en hopelijk ook wat antwoorden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.