Spring naar inhoud

In-/Uitklappen Shoutbox Shoutbox Open de Shoutbox als pop-up

@  ON4VVV : (10 september 2018 - 16:40 )

Beste ATV kijkers, de zenders zijn nu al sedert eind juli weer in de lucht

@  ON4VVV : (21 juni 2018 - 15:53 )

Beste ATV kijkers wegens werken aan de elektriciteit in het gebouw zullen de diverse ATV zenders enkele weken uit de lucht blijven

@  ON4VVV : (28 april 2018 - 07:42 )

de afbeeldingen over de laatste voordracht van ON6DC over het effect v d aarde zijn bijgevoegd

@  on6dc : (01 februari 2018 - 11:15 )

Gezocht in verkoophoekje onder "Lampen".

@  on6dc : (14 september 2017 - 13:37 )

Omdat het me niet duidelijk is hoe ik een advertentie kan wissen toch maar langs deze wehg zeggen dat ik nog één kristal mis tussen 6022 en 6033 kHz.

@  ON5FH : (08 augustus 2017 - 13:05 )

Wat is het hier druk !!!

@  on6dc : (25 juli 2017 - 20:11 )

KIjk eens naar het verkoophoekje: kristallen

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:19 )

Groetjes

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:19 )

Bij bestaande even de buren verwittigen .

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:18 )

Dag Christiaan , als het een nieuwe verkaveling is kan dat nodig zijn .

@  ONL12254 : (18 juni 2017 - 16:07 )

Goedemiddag, de 28ste Juni mag ik het examen basisvergunning doen in Brussel. Nu ben ik zo wat de opties voor antennes aan het bekijken en starten zou ik willen doen op 2m-70cm. Na veel lezen en zoeken ben ik er nog altijd niet uit of ik een antenne op de nok van mijn dak mag plaatsen ( een groundplane voor 2m komt zowat een meter boven de nok). Moet ik daar een vergunning (bouwaanvraag) voor aanvragen? Groetjes Christiaan

@  on1bku : (12 april 2017 - 14:09 )

Zoek een lader voor Baofeng UV-5R, heb de mijne in de vernieling geholpen. on1bku@telenet.be

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:44 )

Wilde mijn locatie bijwerken in Members Map maar dat lukt dus niet

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:38 )

Ik zoek een transformator van een neonreklame voor een Tesla spoel. Iets in de brolbak?

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:36 )

Ik zoek een transformator van een neonrekla

@  on1bku : (19 februari 2017 - 13:13 )

ON3SVY Sven heeft me uit de nood geholpen, dank aan hem, alles werkt terug

@  on1bku : (19 februari 2017 - 12:05 )

I say again : on1bku@telenet.be

@  on1bku : (19 februari 2017 - 12:04 )

on1bku rbeechtstreeks te bereiken op on1bku@telenet.

@  on1bku : (19 februari 2017 - 11:52 )

Als gebruiker van FT-897 toestel kan iemand mij misschien helpen.
Ik heb het repeater kanaal in het geheugen gezet van de zender.
Gevolg er is nu een sleuteltje verschenen op het display en ik kan de grote afstemknop niet meer gebruiken.
enig idee hoe ik dat kan verhelpen.
Dank bij voorbaat

@  on6dc : (18 januari 2017 - 18:53 ) Heeft er iemand 2 isolatoren (porselein of glas) voor een draadantenne?

Foto

ATV en D-ATV NIEUWS

atv en nieuws

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp

#1 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 11 november 2017 - 10:25

Beste ATV kijkers,

Onze ATV repeater begint terug meer en meer vorm te krijgen.

Even samengevat:

DE OUTPUTS:

1-output 3cm FM op 10.180MHz 20Watt in een 16dB omnidirectionele slotantenne

2-output 6cm D-ATV op 5710MHz 20Watt in een 16dB omnidirectionele slotantenne SR 18000KS 9 kanalen in de stream met ON0TVO - ON0SNW - ON0TV - meer kanalen volgen zeer binnenkort (o.a. Antwerpen - Mechelen - Brussel - Charleroi)

>> binnenkort output op 23cm D-ATV op 1275MHz  20Watt in een 10dB slotantenne SR 6000KS met 3 kanalen op de stream ON0TVO - ON0TV - ON0SNW

>> Op 8/2 aangepast naar 1272MHz SR 2000KS FEC 3/4 met alleen ON0TVO.

DE INPUTS:

1- 13cm 2350 MHz + 2380 MHz FM en 2335 D-ATV SR 4167 KS

2- 23cm 1255 MHz FM + 1255 MHz D-ATV SR 4167 KS

3- 70cm 436 MHz D-ATV SR 2000 KS om storingen van onze andere voice repeaters te vermijden > 435.7 MHz

>> binnenkort 70cm 434.250 MHz analoog je kan dus je oude 70cm ATV AM zender terug bovenhalen

sedert enkele dagen werkt ook de bediening via DTMF terug op 144.5625 MHz; het is voorlopig nog zeer eenvoudig:

1 = 2350 MHz

2 = 2380 MHz

3 = de mozaiek

4 = 2335 D-ATV 

5 = ON0SNW 

6 = ON0TV

7 = 1255 MHz

8 = 436 MHz

BELANGRIJK: gelieve er voor te zorgen dat je na de bediening steeds de schakelaar terug op de mozaiek zet dmv DTMF 3 .

wil je van de evolutie van deze ATV repeater op de hoogte blijven klik dan onder dit bericht op volgen aub dan wordt je automatisch verwittigd als er iets verandert

73's en veel kijk en experimenteer genot

Frans ON4VVV

#2 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 25 november 2017 - 17:53

Beste ATV Oldtimers,

Sedert deze namiddag is de input 434.250 MHz in dienst, het is nog niet gefilterd zodat er misschien nog wat storingen kunnen op zitten maar dat komt ook nog.

Als je er over komt zal je beeld links onderaan op de mozaiek verschijnen, daar waar vroeger de camera te zien was.

ik zorg er later nog voor dat je dat beeld ook in het groot kunt zetten.

Sedert enkele dagen zit er nu ook overal geluid bij, maar dat heb je misschien al gemerkt.

ter info ON0SNW zit nog steeds in HD maar nu met een SR  van 15000 KS en met een aantal kanalen op de stream nl: ON0BRU - ON0MCL - ON0CTV - ON0TV - ON0AN en ON0TVO , binnenkort komen die er bij ons op de stream van 6cm ook bij.

veel kijkgenot

Frans ON4VVV

#3 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 01 januari 2018 - 19:46

Beste ATV kijkers,

Dit weekend is de driver voor onze D-ATV output op 23 cm volledig afgewerkt.

Deze driver is in een 19 duimse kast ingebouwd en bevat een versterker om een signaal van 0.5Watt naar boven daar de PA te sturen, alsook de nodige voedingen van 12 en 28 volt, een eerste  bandpass filter en de nodige meters om de goede werking te kunnen controleren.

Voor de eigenlijke PA die in de mast vlak naast de slotantenne zal gemonteerd worden zijn er nog een aantal perikelen te overwinnen. Deze PA bevat namelijk 2 versterkers na mekaar, alsook een tweede bandpass filter om het frequentiegebied rond 1255 MHz zo veel mogelijk vrij van zijbandruis te krijgen. Er zit ook nog een circulator in om de eindtrap te beveiligen voor moest er iets misgaan met de antenne, dan zijn er nog de ventilatoren voor de koeling en afscherming om te verhinderen dat de boel op zichzelf gaat oscilleren moest er geen drive signaal aanwezig zijn.

ik vermoed dat alles binnen een 14-tal dag klaar kan zijn waarna het afwachten wordt naar geschikt weer om in de mast te klimmen en alles te monteren en in dienst te stellen

je zal het hier kunnen lezen.

73's en mijn beste wensen voor een 2018 met veel ATV activiteit.

Frans ON4VVV

Bijgevoegde Bestanden

#4 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 04 januari 2018 - 11:21

Beste allemaal,

Helaas de storm van gisteren heeft ons niet gespaard, er is blijkbaar een probleem met de slotantenne en de 6cm D-ATV stream is uit de lucht sedert gisteren in de namiddag. 

De 3cm analoge ATV output heeft standgehouden alsook alle andere antennes en masten daar boven op het gebouw.

Van zodra het weer en de agenda het toelaat gaan we naar boven.

Frans ON4VVV

#5 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 06 januari 2018 - 13:34

hallo alle ATV kijkers,

De 6cm D-ATV output is deze morgen door mijzelf en ON4CES hersteld, door de felle wind was er een en ander losgekomen.

normaal gezien zou ons signaal nu ongeveer 5dB sterker moeten zijn als voorheen.

73's 

Frans ON4VVV

#6 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 24 januari 2018 - 14:44

Beste lezer,

De 23cm PA is nu volledig klaar.

Ik heb de inwendige coax bekabeling nog met een extra gaas-om-manteling moeten afschermen om terugkoppeling te vermijden en een paar 90° haakse connectoren moeten vervangen door rechte om het resultaat stabiel te krijgen.

Het uitgangsvermogen naar de antenne, gemeten met een powermeter is 47 dBm (50Watt) en op de spectrumanalyser in amplitude is dat 35dBm of iets minder dan 20Watt.

Zaterdagvoormiddag wordt alles gemonteerd op de mast en met een beetje geluk zit in de namiddag reeds een signaal in de lucht , we gaan beginnen met een 3tal dB minder tijdens een proefperiode van een goede week.

>>frequentie 1275 MHz en SR 6000 kS.

Ik kijk er al naar uit om jullie ontvangstrapportjes te ontvangen

Frans ON4VVV

ps: de meting van de power is gedaan met een 10dB verzwakker er tussen

Bijgevoegde Bestanden

#7 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 27 januari 2018 - 23:24

Beste ATV vrienden,

De installatie deze morgen en namiddag was ondanks de felle en ijskoude wind en dank zij de onmisbare hulp van Andre ON4CES een succes.

Het 23cm D-ATV signaal is bij mij thuis vroeger nooit zo sterk geweest  als nu en bovendien zitten we als proef voorlopig nog op  "low power" ik kan nog ongeveer 7dB signaal meer steken.

De rapportjes die ik binnenkrijg zijn reeds zeer bemoedigend, 

Voorlopig is er maar een kanaal maar binnenkort worden dat er 3, je zal het hier kunnen lezen als het zo ver is.

ik heb het vermoeden dan de input op 1255MHz door het sterke signaal minder gevoelig zal zijn geworden, laat me maar iets weten aub ivm. uw bevindingen, dan kijk ik of er nog extra filtering hiervoor kan.

73' Frans ON4VVV

#8 ON5FH

ON5FH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 125 berichten

Geplaatst 28 januari 2018 - 14:36

Hallo Frans ,

Inderdaad Frans analoog kom ik er over zonder video , digitaal niets !!

Groetjes

Gaby ON5FH

#9 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 29 januari 2018 - 11:01

Gaby,

De beste frequentie om analoog binnen te geraken op 23cm is voorlopig 1250MHz, ik ga binnenkort de filters hiervoor opnieuw afregelen, ook voor de digitale ingang op 23cm moet ik de zaak lokaal nog eens gaan bekijken.

Door een defecte kabel werkt de DTMF bediening niet best, ook dat wordt binnenkort opgelost.

73's

Frans ON4VVV

#10 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 29 januari 2018 - 17:41

ik kreeg van ON8DB uit Baarle Drongen op ongeveer 8 km het volgende rapportje binnen:

Prachtig ontvangst op 23cm hier in Drongen (JO11TA), setup: draadje van 6cm als antenne op een voorversterker van 20db achter het raam van de shack op 4m hoogte.

Eindelijk ATV-ontvangst! Met de opstelling op het Rabot was dit niet mogelijk omwille van obstakels (weet je nog?). Super gedaan Frans congrats!

probeer het ook maar eens.

73's Frans ON4VVV

#11 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 03 februari 2018 - 10:37

Beste ATV mensen,

De ingangen op 13 cm zijn op dit moment door een onbekende oorzaak zeer ongevoelig, waarschijnlijk een probleem met de antenne.

ik poog dat zo snel mogelijk op te lossen.

Wil je op de hoogte blijven over de toestand van de ATV repeater klik dan helemaal bovenaan naast de titel van deze reeks berichten op "volg dit onderwerp" dan krijg je automatisch een bericht als er nieuws is.

73's

Frans ON4VVV

#12 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 04 februari 2018 - 14:49

Beste Allemaal,

De 13 cm input is hersteld, er zat water in de slotantenne. 

ik zag het direct als ik boven in de mast aankwam, de kleefband die de "slots" afsluit was los.

Gaatje geboord onderaan, straaltje water er uit, opgelost.

Gemakkelijker gezegd dan gedaan weliswaar, ben terug naar huis moeten rijden om een boormachien te halen en ik ben  er daar boven in de mast toch ruim 30 min mee bezig geweest, enfin het werkt weer.

73's

Frans ON4VVV

#13 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 08 februari 2018 - 16:34

Nieuws over de D-ATV 23cm output.

Op vraag v h BIPT hebben we deze namiddag de frequentie aangepast naar 1272 MHz met een SR  van 2000KS en nog steeds een FEC van 3/4.

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 23cm input na te zien, er zat een kabel los, dus dat zou ook terug moeten werken.

> wens je op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen van onze ATV repeater klik dan gans bovenaan naast de algemene titel helemaal rechts op  "volg dit onderwerp"

73's 

Frans ON4VVV

#14 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 17 februari 2018 - 18:40

Beste allemaal,

Deze namiddag hebben we de 3cm TX slotantenne een klein beetje gedraaid zodat ze met haar zwaktste stralingsrichting naar de RADAR toe staat, dit zal ons waarschijnlijk toelaten om binnenkort terug iets meer vermogen te gebruiken.

Door het draaien zal het voorlopig voor de ene iets beter en misschien voor de andere iets minder worden, graag zou ik daar ontvangstrapportjes van ontvangen.

de bedoeling is natuurlijk dat het op termijn voor iedereen beter wordt.

wordt vervolgt dus

Frans ON4VVV

#15 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 26 februari 2018 - 10:31

Beste ATV kijkers,

Deze morgen is op vraag van de mensen van de RADAR de zendfrequentie aangepast naar 1270 MHz.

het vermogen is hetzelfde gebleven ik kon dat niet verder opdrijven omdat ze anders last van ons hebben.

Hopelijk kan iedereen ons nu nog evengoed ontvangen.

We gaan een afscherming maken voor de antenne om de uitstraling in die richting af te zwakken en ze in andere richtingen te kunnen verbeteren.

73's

Frans ON4VVV

#16 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 26 februari 2018 - 18:32

Beste kijkers,

de verlaging in frequentie is niet echt geslaagd mijn bandpassfilters snijden te veel signaal weg aan de onderkant  van het spectrum, ik zal eerstdaags terug gaan naar 1272 MHz of 1272.5 .

73's

Frans ON4VVV

#17 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 910 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 21 juni 2018 - 15:56

Beste ATV en D-ATV kijkers door werken aan de elektriciteit in het gebouw zullen de zenders gedurende enkele weken uit de lucht blijven

73's Frans ON4VVV

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: atv, en, nieuws

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers