Spring naar inhoud

In-/Uitklappen Shoutbox Shoutbox Open de Shoutbox als pop-up

@  on6dc : (14 september 2017 - 13:37 )

Omdat het me niet duidelijk is hoe ik een advertentie kan wissen toch maar langs deze wehg zeggen dat ik nog één kristal mis tussen 6022 en 6033 kHz.

@  ON5FH : (08 augustus 2017 - 13:05 )

Wat is het hier druk !!!

@  on6dc : (25 juli 2017 - 20:11 )

KIjk eens naar het verkoophoekje: kristallen

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:19 )

Groetjes

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:19 )

Bij bestaande even de buren verwittigen .

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:18 )

Dag Christiaan , als het een nieuwe verkaveling is kan dat nodig zijn .

@  ONL12254 : (18 juni 2017 - 16:07 )

Goedemiddag, de 28ste Juni mag ik het examen basisvergunning doen in Brussel. Nu ben ik zo wat de opties voor antennes aan het bekijken en starten zou ik willen doen op 2m-70cm. Na veel lezen en zoeken ben ik er nog altijd niet uit of ik een antenne op de nok van mijn dak mag plaatsen ( een groundplane voor 2m komt zowat een meter boven de nok). Moet ik daar een vergunning (bouwaanvraag) voor aanvragen? Groetjes Christiaan

@  on1bku : (12 april 2017 - 14:09 )

Zoek een lader voor Baofeng UV-5R, heb de mijne in de vernieling geholpen. on1bku@telenet.be

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:44 )

Wilde mijn locatie bijwerken in Members Map maar dat lukt dus niet

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:38 )

Ik zoek een transformator van een neonreklame voor een Tesla spoel. Iets in de brolbak?

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:36 )

Ik zoek een transformator van een neonrekla

@  on1bku : (19 februari 2017 - 13:13 )

ON3SVY Sven heeft me uit de nood geholpen, dank aan hem, alles werkt terug

@  on1bku : (19 februari 2017 - 12:05 )

I say again : on1bku@telenet.be

@  on1bku : (19 februari 2017 - 12:04 )

on1bku rbeechtstreeks te bereiken op on1bku@telenet.

@  on1bku : (19 februari 2017 - 11:52 )

Als gebruiker van FT-897 toestel kan iemand mij misschien helpen.
Ik heb het repeater kanaal in het geheugen gezet van de zender.
Gevolg er is nu een sleuteltje verschenen op het display en ik kan de grote afstemknop niet meer gebruiken.
enig idee hoe ik dat kan verhelpen.
Dank bij voorbaat

@  on6dc : (18 januari 2017 - 18:53 ) Heeft er iemand 2 isolatoren (porselein of glas) voor een draadantenne?
@  ON7AMI : (12 januari 2017 - 10:37 ) Beste wensen voor 2017 aan allen hier aanwezig.
@  on1bku : (31 december 2016 - 11:13 ) Mag ik jullie allemaal een fijn jaareinde 2016 toewensen en dat 2017 volledig volgens uw wensen mag verlopen ;)
@  ON4VVV : (25 december 2016 - 20:26 ) dag Andre, ook prettige kerst en een gezond 2017 bedankt voor de fotos
@  on1bku : (24 december 2016 - 17:02 ) aan iedereen en de familie prettig kerstfeest

Foto

VERHUIS GENTSE REPEATERS 2016

verhuis gentse repeaters 2016

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp

#1 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 22 juni 2016 - 12:35

VERHUIS REPEATERS : vraag om hulp

Zoals de meesten onder jullie reeds weten wordt ook het gebouw RABOT2 waar de diverse Oostvlaamse repeaters (6m, 2m, 70cm en ATV) zijn opgesteld binnen enkele maanden afgebroken.

We wisten dat het RABOT2 een voorlopige oplossing was, maar we hadden toen trouwens geen andere keuze en intussen zijn we toch drie en een half jaar verder.

We hebben een nieuwe locatie kunnen bemachtigen op het gebouw “VAN BEVEREN” aan de Watersportbaan, (Neermeerskaai) de antennes zullen daar zelfs 10m hoger kunnen staan dan nu het geval is, de werken voor het maken van een eigen afgesloten lokaal (want dat was daar niet beschikbaar) zijn reeds gestart en bijna klaar.

De verhuis zelf kunnen we alleen met het bestuur en met de actieve leden van onze vereninging niet aan. Vandaar deze oproep. De totale verhuis zal in veel kleine fases verdeeld worden deels s’avonds en in het weekend tussen nu en het eind van september 2016. maar vele handen maken het werk licht.

Gelieve U als vrijwilliger op te geven naar ON4VVV@UBA.BE om te komen helpen, met naam, callsign , email adres en telefoon of gsm nr zodat we u kunnen contacteren om te zien wanneer uw tussenkomst u het beste past.

Hartelijke dank op voorhand In naam van het OVRC bestuur

Frans ON4VVV

#2 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 20 november 2016 - 01:47

Beste lezer,

na de oproep van juni hebben een aantal OM's zich opgegeven als  vrijwilligers om te komen helpen bij de diverse uit te voeren werken zoals volgt:

-het in allerheil naar beneden halen van alle materiaal toen plots in september het bericht kwam dat de electriciteit ingevolge wateroverlast zou afgesloten worden en de liften gingen buiten dienst gesteld worden.

-het demonteren en naar beneden halen met een touw van alle antennes en toebehoren.

-het vervoeren van alle materialen naar ons nieuw repeaterlokaal op de watersportbaan.

-het 80 meter naar boven trekken met een touw van alle antennemateriaal.

wij zijn alle OM's die hier aan meegeholpen hebben enorm dankbaar, want zonder hen en alleen hadden we het niet aangekund.

de toestand op dit ogenblik is dat er reeds 2 masten gemonteerd en afgewerkt zijn op de nieuwe locatie, deze dienen voor al de voice repeaters. 

>de 2m repeater werkt met een voorlopige oplossing met enigszins beperkte range, binnenkort komt er ook een testoperioden met onze reserve-repeater. Pas in december denken we klaar te zijn met de definitieve oplossing.

>de beide 70cm repeaters zowel FM als DMR werken terug dank zij de goede zorgen van ON4AKH Wim.

>de 6m repeater komt binnenkort ook weer in dienst. 

Een derde mast die zal dienen voor ATV op 6cm is deze namiddag reeds gedeeltelijk gemonteerd, en dan komt er ook nog een mast bij voor de 3cm. Alle ATV funkties die er vroeger waren zullen opnieuw in dienst gesteld worden.

Als alles afgewerkt is zou het resultaat  voor alle repeaters nog beter moeten zijn dan vroeger, want we zitten met de antennes nu nog 10m. hoger.

Dat daar veel werk en kosten mee gemoeid zijn daar zal ik wel geen tekeningske moeten van maken zeker, en dat dat veel tijd in beslag neemt ook niet, bovendien kan daar op het dak niet gewerkt worden als het weer het niet toelaat (vb. wind en regen).

we hopen op een beetje begrip en geduld van de gebruikers van al deze diensten die hen notabene gratis door de vzw OVRC worden aangeboden.

in naam van het OVRC bestuur,

Frans ON4VVV

#3 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 18 december 2016 - 01:54

Beste Lezer,

Gisteren zaterdag 17/12 zijn door mijzelf en Andre ON4CES de laatste werken uitgevoerd ivm. de installatie van de ATV TX  antennes op de nieuwe site.

De 6cm slot-antenne incl. de PA alsook de 3cm slot-antenne incl. de PA zijn nu afgewerkt, beiden staan ruim 10m hoger dan vroeger op het Rabot en beide PA geven meer dan 20W aan de antenne, dit zal duidelijk merkbaar zijn aan het resultaat.

Binnenkort  zullen ook de RX antennes worden geinstalleerd,

Ik hoop  als het weer het toelaat ergens terug in de lucht te zijn tegen nieuwjaar, je zal het hier kunnen lezen.

73's

Frans ON4VVV

#4 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 30 december 2016 - 13:35

Beste lezer,

site UZ:

Vorige woensdag zijn door mijzelf, Eddy ON4CCZ en Wim ON4AKH de antennes op het UZ gedemonteerd en al het materiaal naar de watersportbaan overgebracht, we moesten nl ook daar weg om onverklaarbare redenen.

site WATERSPORTBAAN:

Zowel de 3cm als de 6cm zijn in de lucht, er zijn nog wel geen inputs klaar en op de 6cm zitten alleen nog maar een paar testbeelden op een paar van de kanalen, maar je kan al beginnen met kijken hoe sterk het binnenkomt.

73's

Frans ON4VVV

#5 ON5FH

ON5FH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 berichten

Geplaatst 30 december 2016 - 13:59

Hallo Frans ,

Prachtig beeld ,ik ontvang de 3cm  veel sterker dan vroeger .

Groetjes ON5FH

#6 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 31 december 2016 - 01:28

dag Gaby,

zou inderdaad sterker moeten zijn dan vroeger, voor u is dat wel veel verder maar we staan ook 10m hoger.

ik heb de analoge 3cm daarnet om 01u00 voorlopig buiten dienst gezet omdat het beeld bij mij gestoord is en ik denk dat de PA gestoord wordt door de nieuwe ventilatoren die ik er op gemonteerd heb.

Laat me eens weten of dat testbeeld bij u volledig ongestoord binnenkwam aub.

Daarnet in de OVRC kwam het signaal op 6cm ook veel sterker binnen dan vroeger ondanks dat de RX antenne nog niet eens in de goed richting gedraaid is.

73's

Frans ON4VVV 

#7 ON5FH

ON5FH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 berichten

Geplaatst 31 december 2016 - 10:30

Dag Frans ,

Bij mij was het beeld prachtig en ongestoord .

Gaby

#8 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 02 januari 2017 - 20:42

Gaby,

De 3cm staat terug aan en ik heb geen storingen meer, de PA staat nog niet op volle vermogen er kan nog +- 3dB bij maar hij komt nu al 3dB sterker binnen dan vroeger.

Op de 6cm zit er alleen nog maar een testbeeld op het kanaal ON0TVO + ON0TV + PI6ZVL.

73's

Frans ON4VVV

#9 ON5FH

ON5FH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 berichten

Geplaatst 02 januari 2017 - 21:17

Hallo Frans,

Kan je nog eens de juiste instelling geven voor de 6cm ,

Ik krijg er voorlopig niets door ,dus vermoedelijk defekt aan de parabool ??

Groetjes

Gaby ON5FH

#10 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 03 januari 2017 - 10:43

Gaby,

frequentie: 5710 MHz > maar door de koude zitten we 3 MHz te hoog dus 5713 MHz 

SR: 18000 ks

fec; 7/8

je zou het moeten ontvangen want zelfs ON1ER in Grimbergen heeft af en toe ontvangst ondanks het nog te zwakke signaal.

opgepast er zit voorlopig alleen een testbeeld op de kanalen ON0TVO + ON0TV + PI6ZVL de andere kanalen is een zwart beeld.

73's

Frans ON4VVV

#11 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 14 januari 2017 - 20:09

Beste bezoeker,

Er wordt elke week in de mate van het mogelijke en dat het weer het toelaat door mijzelf en ON4CES verder gewerkt aan het relais.

ik zal er wel geen tekeningske moeten van maken zeker dat het daar boven op het dak zeer koud is en altijd veel wind, een beetje geduld dus.

Sedert woensdag zitten we op 2m ON0OV nu ook met het normale vermogen van 45Watt, de kabels en de antennes moeten echter nog nagezien worden want de ontvangst is nog veel te zwak.

ontvangst rapportjes hoef je over de 2m niet te sturen dat is nog te vroeg.

De 2 70cm repeaters (FM en DMR) zijn volledig afgewerkt door Wim ON4AKH en werken op de nieuwe locatie beter dan ooit tevoren, probeer het maar eens en laat ons iets weten.

Ook het ATV gaat langzaam maar zeker vooruit, de 3cm analoog zit op volle vermogen en is overal zeer goed te ontvangen, de 6cm D-ATV zit  nog niet met volle power, ik vermoed er nog een 3tal dB meer uit te kunnen krijgen.

Van zodra dit in orde is kunnen we weer werk maken van de inputs.

De meeste linken naar andere ATV repeaters werken ook al terug en binnenkort zullen die ook op de digitale stream zitten.

Op een van de kanalen zit voorlopig een camera die de opbouw van een van de 19 duimse racks laat zien. 

je zal het verdere verloop hier kunnen lezen

73's

Frans ON4VVV

#12 ON5FH

ON5FH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 berichten

Geplaatst 15 januari 2017 - 11:44

Bedankt voor het vele werk ,kan mij voorstellen met dit weer dat het daarboven geen pretje is .

Groetjes

Gaby

#13 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 19 maart 2017 - 11:49

Beste lezer,

Even dit bericht om u in ter lichten over de verdere gang van zaken met de diverse repeaters:

-ON0OV 2m repeater:

de zender en de antenne alsook de kabels zijn volledig afgewerkt en het bereik van de huidige opstelling is beter dan ooit tevoren.

ontvangers: er is door Wim ON4AKH een systeem uitgedacht om met meerdere ontvangers te werken, waarbij alleen de ontvanger met het beste signaal doorgestuurd wordt naar de zender.

de lokale ontvanger op de watersportbaan heeft af en toe last van storingen als het inkomende signaal zwak is (er wordt Gezocht naar de oorzaak). Er is door Wim ON4AKH een tweede ontvanger geplaatst bij Bernard ON5OB deze ontvanger zorgt ervoor dat je er uit het zuiden van de provincie zelfs met een portabelke overkomt. het is de bedoeling het systeem uit te breiden naar nog een tweetal ontvangers in de provincie OVL.

-ON0GRC 70cm repeaters:

zowel de analoge als de DMR repeater werken uitstekend, ook deze doen het door de nieuwe locatie van de antennes beter dan vroeger op het rabot.

-ON0TVO ATV repeaters met uitgang op 3cm en 6cm:

de beide outputs werken op volle vermogen en zijn overal goed te ontvangen, ze zijn meerdere decibels sterker dan vroeger. De eerstvolgende weken komen de antennes voor de inputs op 70cm, 23cm, 13cm en 3cm aan de beurt, de werken vorderen langzaam maar zeker, deels door mijn drukke QRL en deels door de weersomstandigheden die ons niet altijd toelaten om op het dak te werken.

we hopen nog voor de zomer het geheel af te krijgen.

73's

Frans ON4VVV en Andre ON4CES.

#14 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 03 mei 2017 - 19:48

Beste ATV kijkers,

Sedert gisteren is de D-ATV input op 70cm weer in dienst, 

ipv 436MHz gebruik je beter 435.9 MHz want dan heb je minder kans van storingen van de derde harmonische van onze 2m repeater als die in de lucht komt.

De SR is 2000 KS en de FEC staat op automatisch.

het laatste beeldje blijft steeds in het geheugen van de RX zitten, dus we zullen het kunnen zien wie er voor het laatst over gekomen is.

binnenkort volgen de 13cm en de 23cm ingangen.

73's Frans ON4VVV

#15 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 07 mei 2017 - 08:44

beste ATV kijkers,

Sedert vrijdag is de FEC voor de 70cm D-ATV input aangepast naar 3/4, de automatische functie hiervoor bleek het niet echt goed te doen.

ik merk ook dat de storing van de 2m rep nog beter kan ontweken worden door te gaan zenden op 435.7.

succes toegewenst en stuur me aub een rapportje met uw bevindingen

Frans ON4VVV

#16 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 28 augustus 2017 - 21:23

Beste OM's,

De verlofperiode is voorbij en we kunnen eindelijk verder werken aan onze ATV repeater.

Zaterdag heb ik dank zij de hulp van ON4CES Andre de 13cm RX antenne kunnen monteren, die staat helemaal boven op de mast en dus veel hoger dan vroeger het geval was. Onderaan op de mast is ook een waterdichte polyesterkast gemonteerd waar de filters en de converter met voorversterker in komen.

Volgende zaterdag werken we verder als het weer het toelaat en dan zouden normaal gezien zowel de analoge 13cm ingangen als de D-ATV ingang terug in dienst moeten geraken.

73's

Frans ON4VVV

#17 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 05 september 2017 - 23:26

Beste lezer,

alle ATV inputs met uitzondering van de 3cm 10.400MHz zijn nu terug in dienst.

13cm: 2350 en 2380MHz analoog en 2335 D-ATV

23cm: 1270 analoog + D-ATV

70cm: 435.8 D-ATV

Frans ON4VVV

#18 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 888 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 14 oktober 2017 - 09:05

beste ATV mensen,

BELANGRIJK NIEUWS

-de beide inputs op 23cm analoog en D-ATV zijn aangepast naar 1255 MHz op deze frequentie is er minder storing van de radar

-ik heb gisteren de vergunning ontvangen voor een output op 1275 MHz>>> hoera .....BINNEN EEN PAAR WEKEN ZIJN WE DUS WEER IN DE LUCHT OP 23CM

maar uw RX  installatie maar al klaar...

73's Frans ON4VVV 

#19 ON7AMI

ON7AMI

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 99 berichten
  • Locationzevergem

Geplaatst 17 oktober 2017 - 14:55

Bedankt Frans voor het vele werk,

Wij ontvangen in TLS de 3cm met B5 met enkel LNB om een meter of 8 hoog.

Zijn er al digitale outputs in de lucht? of is het net deze die op 23 cm komt?

73 de ON7AMI

Jean Paul

#20 ON5FH

ON5FH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 berichten

Geplaatst 18 oktober 2017 - 08:16

Dag Jean Paul ,

De 5.7 ghz zit digitaal in de lucht.

Groetjes ON5FH

Gaby

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: verhuis, gentse, repeaters, 2016

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers