Spring naar inhoud

In-/Uitklappen Shoutbox Shoutbox Open de Shoutbox als pop-up

@  ON4VVV : (10 september 2018 - 16:40 )

Beste ATV kijkers, de zenders zijn nu al sedert eind juli weer in de lucht

@  ON4VVV : (21 juni 2018 - 15:53 )

Beste ATV kijkers wegens werken aan de elektriciteit in het gebouw zullen de diverse ATV zenders enkele weken uit de lucht blijven

@  ON4VVV : (28 april 2018 - 07:42 )

de afbeeldingen over de laatste voordracht van ON6DC over het effect v d aarde zijn bijgevoegd

@  on6dc : (01 februari 2018 - 11:15 )

Gezocht in verkoophoekje onder "Lampen".

@  on6dc : (14 september 2017 - 13:37 )

Omdat het me niet duidelijk is hoe ik een advertentie kan wissen toch maar langs deze wehg zeggen dat ik nog één kristal mis tussen 6022 en 6033 kHz.

@  ON5FH : (08 augustus 2017 - 13:05 )

Wat is het hier druk !!!

@  on6dc : (25 juli 2017 - 20:11 )

KIjk eens naar het verkoophoekje: kristallen

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:19 )

Groetjes

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:19 )

Bij bestaande even de buren verwittigen .

@  ON5FH : (25 juni 2017 - 10:18 )

Dag Christiaan , als het een nieuwe verkaveling is kan dat nodig zijn .

@  ONL12254 : (18 juni 2017 - 16:07 )

Goedemiddag, de 28ste Juni mag ik het examen basisvergunning doen in Brussel. Nu ben ik zo wat de opties voor antennes aan het bekijken en starten zou ik willen doen op 2m-70cm. Na veel lezen en zoeken ben ik er nog altijd niet uit of ik een antenne op de nok van mijn dak mag plaatsen ( een groundplane voor 2m komt zowat een meter boven de nok). Moet ik daar een vergunning (bouwaanvraag) voor aanvragen? Groetjes Christiaan

@  on1bku : (12 april 2017 - 14:09 )

Zoek een lader voor Baofeng UV-5R, heb de mijne in de vernieling geholpen. on1bku@telenet.be

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:44 )

Wilde mijn locatie bijwerken in Members Map maar dat lukt dus niet

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:38 )

Ik zoek een transformator van een neonreklame voor een Tesla spoel. Iets in de brolbak?

@  on6dc : (29 maart 2017 - 14:36 )

Ik zoek een transformator van een neonrekla

@  on1bku : (19 februari 2017 - 13:13 )

ON3SVY Sven heeft me uit de nood geholpen, dank aan hem, alles werkt terug

@  on1bku : (19 februari 2017 - 12:05 )

I say again : on1bku@telenet.be

@  on1bku : (19 februari 2017 - 12:04 )

on1bku rbeechtstreeks te bereiken op on1bku@telenet.

@  on1bku : (19 februari 2017 - 11:52 )

Als gebruiker van FT-897 toestel kan iemand mij misschien helpen.
Ik heb het repeater kanaal in het geheugen gezet van de zender.
Gevolg er is nu een sleuteltje verschenen op het display en ik kan de grote afstemknop niet meer gebruiken.
enig idee hoe ik dat kan verhelpen.
Dank bij voorbaat

@  on6dc : (18 januari 2017 - 18:53 ) Heeft er iemand 2 isolatoren (porselein of glas) voor een draadantenne?

Foto
* * * * * 1 stemmen

DMR via soundcard met scanner ontvangen door on7ndr nico

discriminator

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp

#1 on7ndr

on7ndr

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 berichten
  • Locationsint laureins

Geplaatst 06 november 2014 - 16:40

Beste leden van de sectie OVRC Gent

Na meer dan twee jaar zoeken is het me toch gelukt om dmr te kunnen beluisteren via de luidspreker van mijn laptop en te decoderen via dsd for win

Het was moeilijk om dat ik zo weinig terug vind op het internet (bitter weinig)

Aangezien ik wel lid ben van de ovrc Gent , geef ik deze info graag  gratis weg

Enerzijds om dmr wat te bevorderen en anderzijds om het te sharen via deze weg

Veel succes ermee !

on5qn en on4akh  andere zijn elke morgen paraat op dmr mobiel radio(mono)

gebruik gewoon rechtstreeks audio stereokabel tussen scanner en computer

gisteren programma stereo tool 7.5 gedownload en betere dmr decodering

zet de agc aan , dit zorgt voor een betere sound en automatische gain control audio input microfoon

verder kan je wat experimenteren met de high en lowpass filters in het programma

zet de bassboost uit en ergens moet je difference aanklikken  om niet het origine dmr digitaal te horen!

dat moet uit

Gent dmr zend uit op 439.0875 in inverteerde  GFSK voor info, meest dmr  leven hierop!

voor optimale filtering  typ je    dsd160 -fr -xr -mg    en sla je het op als inverted.bat, maar met dsd160 -xr  werkt het ook al

lees hier in .doc hoe ik het gedaan kreeg.....

enjoy dmr gent op scanner en laptop of desktop

hoop dat velen eens zullen willen proeven van DMR

krijg al veel goesting om mij zelf een hytera aan te gaan schaffen , weet nu dat het werkt en dat er s'morgens veel verkeer op DMR zit

p.s  ga naar audioapparaten (luidsprekertje start) ,rechts klikken, eigenschappen microfoon en luidpreker en zet je beide in "geavanceerd" je sampling rate in de dvd indeling 48000

was ik nog vergeten mee geven , dus 48000 dvd indeling inzetten bij afspelen en opname

nog een belangrijk punt , net  ontdekt ,  gebruik op je desktop computer  de AC97 geluidskaart voorraan , dan heb je zeker succes

je moet dus de geluidskaart vooraan instellen voor te kunnen decoderen optimaal GFSK

beter dan die nieuwe hd kaart achteraan je computer in ieder geval

nieuw , bij sommigen moet je de line input achteraan gebruiken , zet  level op 100 procent

dus het werkt goed via microfoon bij laptop en bij desktop soms enkel via line ingang (uitproberen dus)

dan opslaan uiteraard

Voor de luisteramateurs in jullie sectie ,gebruik enkel dit programma waarvoor het dient en experimenteer zeker niet verder om illegale dingen te gaan doen!!

bedoeling is eens te proeven van DMR ,te gaan luisteren , en dit in overgang van een hytera dmr handheld  toestel  aanschaf bij de verkoper.

voor gebruilk op een laptop hoef je niets te veranderen, de kaart is gewoon standaard AC97 bij laptops

info: indien de inverted.bat niet opstart op je bureablad , klik rechts op inverted.bat en zet de compabilteit eens om te draaien op windows xp

dan werkt het zeker!

veel informatie over het DMR netwerk vind je terug bij  ON4PN , op de  DMR  website, en  info  zeker  ook voor de aanschaf van het DMR  toestel naar keuze en gebruikshandleiding

indien je het hier niet open krijgt het .doc   ga dan naar downloads bovenaan en bekijk alle , atv of dmr , kies dmr en download het daar

NIEUW:   DMR GEDECODEERDE SPRAAK OP DOWNLOADS DMR BESCHIKBAAR ALS VOORBEELD

email mij wat je ervan vind:      nico_de_ roo@telenet.be

Bijgevoegde Bestanden

#2 ON4VVV

ON4VVV

Administrator ATV

• Administrators
  • 909 berichten
  • LocationWETTEREN

Geplaatst 07 november 2014 - 00:14

Dag Nico,

van harte gefeliciteerd met het leuke en geslaagde experiment